Judolessen

Tuimeljudo

Tuimeljudo is de ideale voorbereiding op elke sport.

Tuimelen is niet alleen de voorloper op jeugdjudo, het is een ideale voorbereiding voor jonge kinderen op elke andere sport. Kinderen van 2.5 – 4 jaar komen bij tuimeljudo van Stichting Judo Zutphen in aanraking met de basisbeginselen van bewegen. Ze leren onder meer rollen, vallen, samenwerken met andere kinderen, klimmen, klauteren, diepspringen en balanceren. Het samen veel plezier maken staat in deze lessen voorop.

Jeugdjudo

Respect tot zelfbeheersing en samenwerking.

Judo is een prachtsport voor jong en oud, voor jongens en meisjes. Het is goed voor zowel lichamelijke als mentale vorming. Voor kinderen is judo een gericht stoei-spel met een bijzonder discipline, ter bevordering van de lichamelijke en geestelijke groei.

Judoka’s worden getraind in zelfbeheersing en doorzettingsvermogen. Maar judo is nog veel meer. Zo leren judoka’s ook durf, samenwerken en respect voor elkaar te hebben.

G-Judo

foto van Stichting Judo Zutphen.

G-Judo, is judo dat zich speciaal richt op mensen met een beperking (lichamelijk en/of geestelijk). De G staat voor gezellig, maar komt eigenlijk uit de voetbalwereld (G komt na F). De meeste mensen fronsen hun wenkbrauwen wanneer ze horen dat mensen met een verstandelijke en/of motorische handicap een vechtsport leren. Toch is het perfect mogelijk om deze doelgroep judo te leren. Het G-Judo ontwikkelde zich uit het reguliere judo. Het is zodanig aangepast dat de risico’s, die inherent zijn aan iedere vorm van sport, tot een minimum beperkt zijn. Mocht het zo zijn dat iemand met een beperking zo goed mee kan dat hij bij de valide mensen mee kan trainen, dan zullen we dat ook zeker stimuleren.

Seniorenjudo

Bij Stichting Judo Zutphen hebben we natuurlijk ook seniorenjudo. Steeds meer oud judoka’s trekken hun pak weer uit het stof, maar ook melden er zich steeds meer nieuwe judoka’s aan. Judo is voor iedereen en voor alle leeftijden. Kom ook een keer meedoen op de maandag of vrijdag om 20.00 uur.

Wedstrijdjudo

Stichting Judo Zutphen staat natuurlijk ook bekend om zijn selectie en toppers. Drie maal in de week is er wedstrijd training en elke zondag een open training waar ook judoka’s en leraren van andere scholen welkom zijn. Blij zijn we dan ook dat onze Toppers Henri Schoeman, Esther Stam en Martine Demkes nog regelmatig voor de groepen staan om hun eigen ervaringen aan de judoka’s door te geven.

Meerdere malen per week worden in Zutphen speciale wedstrijd- en conditietrainingen aangeboden. Tevens neemt Judo Zutphen op alle niveau’s deel aan regionale en nationale wedstrijden.

Schooljudo en gastlessen

Ook heeft Stichting Judo Zutphen meegedaan met het geven van de lessen voor School Judo. Heel veel enthousiaste leerlingen en onderwijzers van De Wegwijzer, De Fontijn, De Waaier, Walter Gillijns en De Plotter deze week. Schooljudo is een mooie manier om de jeugd op een gezellige ongedwongen manier kennis te laten maken met judo. Ook geven we gastlessen op de scholen die niet mee gedaan hebben met school judo.

Open lessen

Vriendjeslessen

Een aantal maal per jaar hebben we vriendjes lessen, je mag dan een vriendje meenemen naar de judoles . We gaan er dan een feestelijke les van maken en laten aan alle vriendjes zien hoe mooi en leuk judo is.

Ouder- en kindlessen

Twee maal per jaar organiseren we een ouder kind les. Je vader en/of moeder mag dan mee naar judo. We gaan ze dan laten zien wat we allemaal geleerd hebben en ze mogen het natuurlijk zelf ook even proberen.